Lance Keimig: Night Photography

Autor: Lance Keimig
Naslov: Night photography
Finding your way in the dark
Izdavač: Focal Press, Elsevier
Godina izdanja: 2010.
Jezik: engleski
Br. stranica: 252
Uvez: meki, 19 x 23,5 cm
ISBN: 978-0-240-81258-8
Područje: specijalizirani priručnik
Kazalo/Indeks: da
Cijena: 210,00 kn

Pročitajte članke o drugim naslovima u foto-lektiri.

 

201_resize_300

_____________________________________________

logo_foto_lektira

PišeDavor Žerjav (autor knjiga Promišljati fotografskiKôd fotografske slikeLICA i Kreativna makrofotografija)

O knjizi: Night photography

Knjiga Lancea Keimiga „Night photography“ (Noćna fotografija) specijalizirani je priručnik o noćnoj fotografiji u kojem se na 252 stranice u vrlo lijepo opremljenom izdanju objašnjava sve što je potrebno znati o noćnoj fotografiji. Autor temi pristupa vrlo temeljito i cjelovito najviše zahvaljujući vlastitom iskustvu.

Noćna je fotografija specifično područje fotografije koje se u povijesti javlja već za vrijeme dagerotipije (1840. je napravljena prva snimka Mjeseca, tijekom 1850-ih su napravljene prve snimke munja, 1860-ih počinju prvi pokušaji snimanja u uvjetima gradske rasvjete). Od tog vremena naovamo kako je napredovala tehnika (prvenstveno kvaliteta i osjetljivost filmova), tako je napredovala i noćna fotografija. Na prvih tridesetak stranica knjige Keimig daje kratak i zanimljiv pregled povijesti noćne fotografije od prvih pokušaja do današnjih dana. Stare noćne fotografije, pogotovo one snimljene prije 20. st. oduševljavaju – ne samo zato što je u ono vrijeme bilo tehnički vrlo zahtjevno snimiti takve fotografije (dagerotipije su se morale izraditi na licu mjesta), nego i zato što te fotografije pokazuju majstorstvo u kontroli svjetla, kompoziciji, a nadasve ugođaju koji autori njima prenose.

Drugo se poglavlje bavi opremom potrebnom za noćna snimanja. Autorov odabir fotoaparata je srednjeformatni Ebony 23W ako koristi film (prednost mu je što ima karakteristike velikoformatne kamere s pomičnim tilt-shift objektivom, a koristi srednjeformatni film, dakle nije prevelika i preskupa). Ako koristi digitalnu tehnologiju, preporuka su DSLR-i novije generacije koji će imati kvalitetnije senzore, veći raspon ISO vrijednosti i koji će proizvoditi manje šuma. Preporuča i objektive stalne zarišne duljine koji će dati najbolje rezultate. Još se preporučaju i stativi, žičani okidači, sjenila i ostali dodaci koji će se naći u torbi noćnog fotografa (bljeskalice, filtri u boji, digitalni timer za one koji rade na film, baterijske svjetiljke, najlon za zaštitu fotoaparata od vlage, libela…). U ovom poglavlju daju se savjeti za odijevanje tijekom noćnih fotografiranja.

Treće poglavlje nosi naslov „The Basics of Night Photography“. U njemu se raspravlja o mnogim varijablama koje su često van kontrole fotografa. Najveći je problem visoki kontrast i veliki dinamički raspon svjetlosti koji su prisutni tijekom snimanja noćnih prizora. Zato se fotograf mora dobro pripremiti za noćna snimanja (proučiti dostupno svjetlo, informirati se o vremenskim prilikama, položaju mjeseca, vremenu zalaska i izlaska sunca….). Isto tako potrebno je odabrati motiv koji će se snimati, naučiti kompoziciju i tehnike fokusiranja u slabim svjetlosnim uvjetima, odabrati najpovoljniji otvor blende, savladati hiperfokalno izoštravanje, savladati izazove kontrasta i dinamičkog raspona. Izvori svjetla i temperature boja poseban su problem i kreativna mogućnost u noćnoj fotografiji pa ih autor ovdje objašnjava dosta opširno.

Četvrto poglavlje razrađuje teme vezane uz fotografiranje na film – tipovi filmova, pogreška reciprociteta za razne tipove filmova, odabir filmova, određivanje ekspozicije, crno-bijeli film i tehnike razvijanja te film u boji. Općenita prednost filmova nad digitalnom tehnologijom je veći dinamički raspon, a nedostatak je nemogućnost instantne provjere rezultata koju pruža digitalna tehnologija.

Peto poglavlje „Digital Capture“ bavi se prednostima koje donosi digitalna tehnologija (slika je odmah vidljiva, histogram nudi vrlo iskoristive podatke o ekspoziciji, digitalni fotoaparati ne pate od pogreške reciprociteta pa su duge ekspozicije kraće i kvalitetni visoki ISO koji kod boljih i novijih aparata nudi mogućnost kraćih ekspozicija). Obrađuje se optimalna ekspozicija (unutar svih nedostataka i ograničenja digitalne tehnologije), snimanje u RAW-formatu, osnovna ISO postavka, balans bijele boje, tehnike kontrole šuma, redukcija šuma kod dugih ekspozicija i još nekoliko vrlo korisnih preporuka za noćna snimanja digitalnom tehnologijom.

Šesto poglavlje „Imaging Workflow“ pokazuje osnove procedura pohrane, katalogiziranja, arhiviranja, organiziranja i obrade fotografija. Pisac preporučuje Adobe Lightroom za obradu RAW datoteka te vodi čitatelja kroz osnovni proces obrade po etapama (korištenje histograma, osnovna podešavanja, podešavanja boja po kanalima, rad s detaljima, oštrenje, redukcija šuma, kontrola kromatskih aberacija, vinjete, lokalno podešavanje, korištenje filtara).

Sedmo poglavlje „High Dynamic Range Imaging“ obrađuje temu koja u kontekstu noćne fotografije zaista ima smisla jer noćna je fotografija tehnički zahtjevna kada govorimo o (velikom) dinamičkom rasponu. Ovo je poglavlje izrazito „tehničko“ i praktično, napisano i ilustrirano jednostavno i smisleno, metodom „korak po korak“ te će biti vrlo korisno svima onima koji se s HDR-om susreću po prvi put.

Osmo poglavlje „Moonlight and Star Trails“ pokriva vrlo često područje u bavljenju noćnom fotografijom – snimanje pod Mjesečevim svjetlom i snimanje tragova zvijezda (vrlo duge ekspozicije noćnog neba). Ovi motivi zahtijevaju posebne tehnike i znanja kao što su poznavanje mjesečeve svjetlosti i njegovih mijena i položaja, poznavanje tehnike mjerenja ekspozicije visokim ISO vrijednostima (što je vrlo zorno prikazano u tabelama), poznavanje tehnike spajanja višestrukih ekspozicija u jednu (ponekad se radi o višesatnim ili čak i cijelonoćnim višestrukim ekspozicijama).

Deveto se poglavlje „Light Painting“ bavi tehnikom crtanja svjetlom u noćnim uvjetima, bilo da se radi o osvjetljavanju objekata baterijskim svjetiljkama ili bljeskalicama, bilo da se radi o uvođenju samog izvora svjetla u kadar.

Na kraju knjige nalazi se indeks pojmova koji će čitatelju pomoći u snalaženju.

Sve u svemu, Keimigova je knjiga vrlo zanimljiva i korisna svakome tko razmišlja dublje zagaziti u područje noćnog fotografiranja – pisana je jasno i jezgrovito, obrađuje sve relevantne teme koje su potrebne fotografu koji snima u noćnim uvjetima – samo mu je još potrebna kreativnost i poznavanje kompozicije.

 

Lance Keimig – životopis

Lance Keimig bavi se fotografiranjem preko 20 godina i to uglavnom noćnom fotografijom. Radi na fotografskoj školi New England School of Photography u Bostonu, a poučavao je i u Školi muzeja za primijenjenu umjetnost i na Bostonskom sveučilištu. Vodi i radionice noćne fotografije i internacionalne fototurneje u sklopu projekta Darkness Darkness (izložba suvremene noćne fotografije).

Comments

comments


About Davor Žerjav

Davor Žerjav je član Fotokluba Čakovec od 2009., zaljubljenik u fotografiju, autor knjiga "Promišljati fotografski", "Kôd fotografske slike", "LICA" i "Kreativna makrofotografija" te pokretač Edukativne biblioteke Fotokluba Čakovec i biblioteke Fotomonografije Fotokluba Čakovec. U klubu u suradnji s kolegom Sinišom Ludašem - Pixinom vodi radionicu Portretna fotografija, s kolegom Davorinom Manceom vodi radionicu Praktična reklamna fotografija, i Ljetnu školu fotografije za djecu. Bavi se studijskom i portretnom fotografijom. http://davorzerjav.from.hr/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *