John Hedgecoe: Foto-priručnik

Autor: John Hedcoe
Foto-priručnik
Priručnik o fotografskim tehnikama, postupcima izrade i opremi
Izdavač: Mladost, Zagreb
Godina izdanja: 1978.
Jezik: hrvatski
Br. stranica: 352
Uvez: tvrdi, 24 x 17 cm, ovitak
ISBN: –
Područje: opći priručnik
Kazalo/Indeks: da
Cijena: 100,00 kn (antikvarijat)

Pročitajte članke o drugim naslovima u foto-lektiri.

 008_resize_300

_____________________________________________

logo_foto_lektira

PišeDavor Žerjav (autor knjiga Promišljati fotografskiKôd fotografske slikeLICA i Kreativna makrofotografija)

O autoru – John Hedgecoe

John Hedgecoe (1932. – 2010.) britanski je fotograf, obilno nagrađivan, te je autor preko 30 knjiga o fotografiji. Na Kraljevskom koledžu umjetnosti 1965. je godine osnovao odsjek za fotografiju gdje je od 1975. do 1994. radio kao profesor i do smrti ostao počasnim profesorom. Bio je i prorektor od 1981. do 1993. Njegove se fotografije nalaze u stalnoj postavi Muzeja moderne umjetnosti u New Yorku i u londonskoj Nacionalnoj galeriji portreta.

Foto-priručnik

S obzirom na godinu izdanja, ovaj je priručnik zastario pa bi mnogi rekli da je neupotrebljiv. Međutim, upravo suprotno, Hedgecoe kao autor knjige među fotografima kotira kao veliki autoritet i upravo se njegov priručnik često preporuča početnicima. Njegova knjiga zahvaljujući sadržaju i koncepciji opisuje i jedno vrlo živo i zanimljivo razdoblje fotografske umjetnosti i tehnike koji su već razvijeni i koji se u principu do današnjih dana nisu umnogome promijenili, osim što je došlo do revolucionarnog prelaska na digitalne tehnologije koje se, uzgred budi rečeno, i dalje oslanjaju na znanja, tehnike i postupke iz vremena filmske fotografije.  Knjiga je napisana vrlo cjelovito i detaljno s vrlo mnogo korisnih informacija koje će proširiti fotografsku kulturu, znanja i vještine čitatelja.

Sadržaj se sastoji od 21 poglavlja: 1. Fotoaparati, 2. Objektivi, 3. Oprema, 4. Crno-bijeli film, 5. Razvijanje crno-bijelog filma, 6. Izrada crno-bijelog filma, 7. Film u boji, 8. Izrada negativa u boji, 9. Izrada fotografija u boji, 10. Rad svjetlom, 11. Upotreba objektiva, 12. Rad crno-bijelim filmom, 13. Rad filmom u boji, 14. Kontrola pokreta, 15. Kompozicija, 16. Fotografiranje ljudi, 17. Tehnike u ateljeu, 18. Specijalne tehnike u tamnoj komori, 19. Posebne namjene, 20. Pohranjivanje i prikazivanje, 21. Analiza pogrešaka. Nakon posljednjeg poglavlja nalazi se oveći tumač pojmova s ilustracijama te nakon toga još i kazalo pojmova. Cijela je knjiga vrlo bogato, precizno i slikovito ilustrirana crtežima, shemama, skicama, presjecima i naravno fotografskim primjerima bez kojih bi sam tekst bio uvelike siromašniji. Po mojoj procjeni, slikovni materijal u odnosu na tekst u prosjeku zauzima više od 60 % prostora na stranicama. Knjiga broji 1250 ilustracija.

Knjiga je prije svega priručnik – u njoj se nalazi preko 600 uputa s opširnim objašnjenjima specifičnog postupka. Prva tri poglavlja sadrže osnovna objašnjena o fotoaparatima, objektivima, ekspoziciji i raspoređena su na minimalno prostora – samo 27 stranica. Sljedeća tri poglavlja bave se postupcima s crno-bijelim filmom i izradom fotografija iz negativa. Slijede tri poglavlja o filmu i fotografijama u boji. Od 10. do 17. poglavlja na ukupno 166 stranica obrađuju se svi vidovi snimanja. U tih se osam poglavlja vrlo detaljno i primjereno  progovara o svjetlu, objektivu, specifičnostima crno-bijele fotografije i fotografije u boji, kontroli pokreta, kompoziciji, fotografiranju ljudi te o opremanju i tehnikama korištenim u ateljeu. U narednim se poglavljima govori o: specijalnim tehnikama u tamnoj komori (ono što je danas ekvivalent rada u programima za obradu fotografija), zatim u poglavlju o posebnim namjenama o svakom pojedinom području fotografije (npr. životinje, zračna fotografija, panorame, noćno nebo i sl.), zatim u poglavlju o pohranjivanju i prikazivanju fotografija u javnosti (pripreme za izložbe, projekcije i sl.). Posljednje poglavlje popisuje greške do kojih dolazi u upotrebi fotoaparata, kod razvijanja filma i kod razvijanja fotografija.

Knjiga je kao priručnik za temeljito upoznavanje s fotografijom iako je starijeg datuma vrlo vrijedan te spada u klasična djela fotografske literature. Posebno ga preporučam fotografima koji su zainteresirani za filmsku (analognu) fotografiju, ali i svakom fotografu koji koristi digitalnu tehnologiju za upoznavanje s temeljima fotografije i fotografskim postupcima koji su se svakodnevno koristili prije više desetljeća.

Comments

comments


About Davor Žerjav

Davor Žerjav je član Fotokluba Čakovec od 2009., zaljubljenik u fotografiju, autor knjiga "Promišljati fotografski", "Kôd fotografske slike", "LICA" i "Kreativna makrofotografija" te pokretač Edukativne biblioteke Fotokluba Čakovec i biblioteke Fotomonografije Fotokluba Čakovec. U klubu u suradnji s kolegom Sinišom Ludašem - Pixinom vodi radionicu Portretna fotografija, s kolegom Davorinom Manceom vodi radionicu Praktična reklamna fotografija, i Ljetnu školu fotografije za djecu. Bavi se studijskom i portretnom fotografijom. http://davorzerjav.from.hr/

One comment:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *